מטרת האפליקציה

סיוע מרחוק באמצעות שיחת וידאו לאנשים עם עיוורון / לקות ראייה. הסיוע ניתן ע”י מתנדבים רואים הזמינים ברגע הקריאה תוך שמירה על פרטיות שני הצדדים.

שימושי האפליקציה

קבלת סיוע בביצוע פעולות יום יומיות, הדורשות סיוע של אדם רואה. הסיוע מתבצע ע”י חיבור באמצעות שיחת וידאו בין מבקש הסיוע למתנדב רואה הזמין באותו רגע. לצורך שמירה על פרטיות שני הצדדים, שיחת הוידאו נעשית אך ורק דרך המצלמה האחורית. המתנדב אינו מצולם, אך ניתן לשמוע אותו וכך לקבל ממנו הנחיות.

דוגמאות לשימוש

דוגמה 1: אני רוצה לדעת את תאריך התפוגה של החלב, הגבינה או כל מוצר אחר.
דוגמה 2: אני מעוניין לזהות איזו קופסת שימורים הוצאתי מהארון.
דוגמה 3: אני מעוניין לבחור בגדים בצבע מסוים, לבחור בגדים מתאימים לאירוע וכדומה.
דוגמה 4: אני מעוניין למצוא משהו שנפל לי, ולהרים אותו.
דוגמה 5: אני מעוניין לזהות כרטיס מהארנק.
דוגמה 6: אני מעוניין לקרוא מכתב או טקסט קצר מהמחשב או הסמארטפון. שימושי במקרה של תקלה בקורא המסך.

יתרונות מול חסרונות

יתרונות:
זמינות גבוהה של מתנדבים דוברי שפות רבות מכל רחבי העולם.
רק המצלמה האחורית פעילה, מה שמאפשר שליטה בתוכן המצולם. המתנדב נשמע אך אינו מצולם, ולכן נשמרת האנונימיות של שני הצדדים.

חסרונות:
השירות מבוסס על מתנדבים שאינם עוברים הדרכה ו/או מיון. לכן, יתכנו הבדלים ניכרים בין רמות מיומנות של מתנדבים שונים.
איכות השיחה מושפעת מעוצמת הקליטה והחיבור לאינטרנט של המתנדב ושל הפונה. איכות צפייה / שמע ירודה עלולה להשפיע על היכולת לקבל את הסיוע המבוקש. במידה והשיחה מתנתקת, אין אפשרות לקבל שוב תמיכה מאותו המתנדב.

תיאור מסך

בחלקו העליון של המסך ישנו כפתור התופס את רוב המסך (באייפון), ואת כל המסך באנדרואיד –  “התקשר למתנדב הזמין הראשון.” זהו כפתור ההתקשרות.

באייפון יש כפתור נוסף למטה שמפעיל סיוע ממוקדי שרות של חברות עסקיות השותפות למיזם

כפתור נוספ הוא “הגדרות.” במסך ההגדרות ניתן לבחור את השפות שבהן נרצה לקבל סיוע.

קלות השימוש ומיומנות נדרשת

יתכן ויהיה צורך בסיוע בהרשמה, הגדרה ראשונית וברכישת מיומנות לבצע שיחה ראשונה.

לאחר מכן מאוד קלה לשימוש.

לשים לב/ אזהרות/ דגשים מיוחדים

רישום פרופיל עיוור או מתנדב רואה. בחירת שתי שפות (ראשית ומשנית) לקבלה / מתן הסיוע. צילום הוידאו האחורי בלבד של הפונה. המתנדב אינו מצולם ונשמרת אנונימיות.

מורכבות ברישום: הרישום חייב להיעשות מסמארטפון + חובה שתהיה למשתמש כתובת דוא”ל פעילה + נדרש אימות לכתובת. אפשרות לקבלת סיוע בתחומים ספציפיים, כגון סיוע טכני למחשב, אינה פעילה בארץ. הפנייה היא אל מתנדב אלמוני ואין אפשרות לחזור אליו אם השיחה התנתקה.

הרשאות שהיישום מבקש: מצלמה + מיקרופון

פרטים נוספים ודירוג

האם האפליקציה ייעודית ללקות ראייה?

כן

מחיר

חינם

יצרן ואו מפיץ

Be My Eyes

האם קיימת תמיכה בשימוש?

יש תמיכה באמצעות פנייה בדואר אלקטרוני.

יציבות

מדורגת 4 מתוך 5 – יציבה מאוד, היציבות תלויה באיכות הקליטה והחיבור לאינטרנט.

נגישות לעיוורון

מדורגת 5 מתוך 5 – נגישה מאוד ונוחה לשימוש

נגישות ללקות ראייה

מדורגת 5 מתוך 5 – נגישה מאוד ונוחה לשימוש

תמיכה בעברית

יש

מערכת הפעלה נתמכת

iOS & Android