במידע שלפניכם משולבות עבורכם פעולות פשוטות לתרגול, על מנת לחזק את יכולת השימוש במידע. ניתן לזהות, את משימות התרגול באמצעות סימן המנורה האדומה שלפניכם. עשו שימוש במידע ובתרגול לחיזוק יכולת השימוש וההכרות עם יישומון Bip It
מה מטרת היישומון?
יישומון Bip It מאפשר הפעלת פעולות במכשיר הטלפון החכם באמצעות פקודה קולית בעברית. היישומון פותח במקור עבור נהגים, על מנת להימנע משימוש במכשיר הטלפון במהלך הנסיעה, ואכן, היישומון מאפשר הפעלת פעולות משמעותיות באמצעות פקודה קולית בעברית ללא מגע במכשיר: חיוג למספר, ניווט, חיפוש מוזיקה, כתיבת הודעה קבוע פגישות ותזכורות ועוד ללא מגע. היישומון ניתן להתקנה והפעלה מלאה במכשירי אנדרואיד ובמכשירי מבוססי iOS, השימוש ביישומון על ידי משתמשים עם עיוורון או לקות ראייה, נח, קל להפעלה ולא דורש מיומנויות מורכבות של הפעלה או שימוש בטכנולוגיה.
שימושי היישומון
הפעלה של מגוון שימושים במכשיר הטלפון החכם באמצעות פקודות קוליות:
1. חיוג לאנשי קשר
2. שליחת הודעת SMS או WHATSAPP
3. ניגון מוזיקה
4. ניווט
5. יצירת תזכורות ביומן
6. חיפוש במנועי חיפוש שונים כגון GOOGLE או בכל מנוע חיפוש אחר
תיאור מסך
מסך היישומון מחולק ל-3 חלקים :
- שורה עליונה צרה יחסית אשר כוללת 4 סימוני כפתורים:
- כפתור כיבוי – סוגר את כל יישומי היישומון והופך אותה ללא פעילה.
- מצב נהיגה – מצב המאפשר למעשה את כל ההפעלות הקוליות המתוארות במידע זה.
- כפתור אינפורמציה – מסומן באות האנגלית I , כולל מידע כתוב אודות היישומון וסרטוני הדרכה.
- כפתור הגדרות – כולל מספר פונקציות של אופן הפעלת היישומון ע”י המשתמש.
2. ריבוע בהיר בחלקו העליון של המסך, מתחת לשורת הלחיצים שתוארה מעלה:
הריבוע הבהיר כולל למעשה את הפקודה המסיימת אשר פעילה בכל רגע נתון לפי בחירת המשתמש, על מנת להקל על המשתמש להפעיל פקודה קולית מדויקת וברורה, לדוגמה: מופיעה המילה “התקשר” ומתחתיה דוגמה כמו “התקשר ליוסי כהן” . על מנת לדפדף בין הפקודות השונות, ניתן לזוז עם החיצים ימינה או שמאלה.
3. עיגול כהה-כחול, אשר ממוקם בחלקו התחתון של המסך , כאשר במרכזו ציור של מיקרופון – זהו כפתור ההפעלה המרכזי. יש ללחוץ עליו לחיצה קצרה ולומר את הפקודה הרצויה, בקול ברור.
4. חלק תחתון וצר יחסית שכולל פרסומות ומידע פרסומי משתנה נוסף . לחיצה על חלק זה תעביר את המשתמש לדפי הפרסום הרחבים.
שלבי הפעולה
- פתיחת היישומון
- לחיצה קצרה על הרמקול (עיגול טורקיז עם ציור מיקרופון בחלקו התחתון של המסך). יש להמתין לחיווי הקולי.
שימו לב בחלקו התחתון ביותר של המסך ישנה פרסומת. לחיצה בחלק התחתון של המסך תוביל אותנו לעמוד הפרסומת באינטרנט. במידה ונכנסנו לפרסומת יש ללחוץ כפתור “אחורה” ואז ניתן לחזור ליישומון וללחוץ על כפתור המיקרופון, להמשך הפעלה.
- יש לומר את הפקודה בצורה ברורה ומדויקת, בלי תוספות כמו תודה ובבקשה. מילים אלו מבלבלות את התוכנה ולא מאפשרות שימוש מיטבי בה.
- יש להמשיך בשימוש ביישומון על פי הנדרש במידה ויש צורך.
שימוש בפונקציות היישומון
תרגול חיוג ושליחת הודעה :
חיוג : לצורך חיוג לאיש קשר יש לומר את הפקודה ״התקשר״ ל… או "חייג" ל…. ואז לומר את שם איש הקשר המופיע בזיכרון או להכתיב מספר טלפון אחר. היישומון יציג את תוצאת הזיהוי הקרובה ביותר ויעניק למשתמש טווח זמן קצר בו יוכל לשנות את הבחירה האוטומטית לתוצאת זיהוי קרובה אחרת. היישומון בוחר באופן אוטומטי את מספר הטלפון הנייד של איש הקשר.
שליחת הודעה : יש לומר את הפקודה "הודעה" ל…. ולומר את שם איש הקשר. כעת,יפתח באופן אוטומטי חלון בו ניתן להכתיב את ההודעה. בעת סיום ההכתבה, יינתן חיווי קולי של צפצוף כשניתן יהיה להתחיל בהכתבת ההודעה. לבסוף המשתמש יתבקש לאשר את שליחת ההודעה על ידי הגיית הפקודה “שלח” וכפועל יוצא מכך ההודעה תשלח.
שימו לב במידה ואמרתם תשלח הודעה או כל צירוף שונה, המערכת /היישומון לא יזהה את הפקודה הדרושה. חשוב להיות מדוייקים בהוראות.
לשם קביעת תזכורות, יש לומר את המלה ״תזכורת״ ולאחריה את זמן התזכורת ואת התוכן, לדוגמה "תזכורת – מחר בשעה 15:00 תור לרופא שיניים". שימו לב לציין את זמן התזכורת לפני תוכנה.
תקלות אפשריות
- "שרתי התרגום לא מצאו התאמה. אנא דבר ברור"- היישומון לא הבין את כוונתכם. יש לנסות לבקש שוב. ייתכן כי עבר זמן רב מידי בין לחיצה על הרמקול לבין בקשת הפקודה ולכן מומלץ לחשוב קודם איזה מוזיקה רוצים לשמוע/למי רוצים להתקשר ורק לאחר מכן להפעיל את היישומון.
- "הפקודה לא נמצאה" ייתכן ויופיע כאשר נאמרה פקודה לא מדוייקת כמו "שלח הודעה" במקום "הודעה ל…"
- "בעיה באיכות ההקלטה"- נסו לבדוק האם אתם במקום שקט שניתן לשמוע אותכם בצורה ברורה.
האם היישומון ייעודי לאנשים עם עיוורון או לקויות ראייה?
לא
מחיר
חינם
תמיכה בעברית
יש
להורדת היישומון לחץ כאן
פברואר 2023