במידע שלפניכם, משולבים עבורכם מספר אלמנטים, לחיזוק רכישת הידע וההכרות עם היישומון:

  1. פעולות פשוטות לתרגול – ניתן לזהות את פעולות התרגול, באמצעות סימן המנורה האדומה, אשר צמוד לחלק ה"תרגולי" במידע .
EOYvL
סימן המנורה המציין
חלקים לתרגול במידע הכתוב

2. סרטון הדגמה – אשר ממחיש את אופן השימוש באפליקציה וביישומיה

סרטון הדגמה לשימוש ביישומון BE MY EYES לקריאת תאריך תפוגה

עשו שימוש במידע ובתרגול לחיזוק יכולת השימוש וההכרות עם יישומון Be My Eyes.

שימושי האפליקציה

אפליקציית be my eyes, אשר ניתנת להתקנה במערכות הפעלה של iOS ו- Android ופועלת בעברית, עושה שימוש בשיחת וידאו בין מפעיל האפליקציה (האדם עם העיוורון או לקות הראייה), לבין מתנדב רואה אשר משמש כעיניים וכעזר לזיהוי אלמנטים שונים ופעולות יום יומיות בסביבת המפעיל. למעשה חיוג באפליקציה מבצע חיפוש רנדומלי של מתנדב אשר נרשם בממשק האפליקציה, וברגע מציאת מתנדב פנוי מתקיימת שיחת הווידאו בין שני הצדדים. מכיוון שהאפליקציה היא בין לאומית, ע"פ הגדרות, בכל מצב תתקיים שיחה בין אדם לבין מתנדב בשפה הרצויה. לצורך שמירה על פרטיות המשתתפים בשיחה, שיחת הווידאו נעשית אך ורק דרך המצלמה האחורית של מכשיר הטלפון. המתנדב אינו מצולם, אך ניתן לשמוע אותו וכך לקבל ממנו הנחיות.

דוגמאות לשימוש

דוגמה 1: אני רוצה לדעת את תאריך התפוגה של החלב, הגבינה או כל מוצר אחר.
דוגמה 2: אני רוצה לזהות איזו קופסת שימורים הוצאתי מהארון.
דוגמה 3: אני רוצה לבחור בגדים בצבע מסוים, לבחור בגדים מתאימים לאירוע וכדומה.
דוגמה 4: אני רוצה למצוא משהו שנפל לי, ולהרים אותו.
דוגמה 5: אני רוצה לזהות כרטיס מהארנק.

EOYvL
נורה – סימן לתרגול

לאחר התקנת האפליקציה וביצוע ההרשמה, בחרו פריט אחד מתוך ארנקכם אותו אתם רוצים לזהות, בצעו התקשרות באמצעות היישומון וקבלו את המענה הרלוונטי לבקשתכם.
דוגמה 6: אני רוצה לקרוא מכתב או טקסט קצר מהמחשב או הסמארטפון. שימושי במקרה של תקלה בקורא המסך.

EOYvL
נורה – סימן לתרגול

בחרו הודעת מייל/ טקסט אותה אתם רוצים לקרוא, בצעו התקשרות באמצעות היישומון וקבלו את המענה הרלוונטי.

תיאור מסך

בחלקו העליון של המסך ישנו כפתור התופס את רוב המסך (באייפון), ואת כל המסך באנדרואיד –  "התקשר למתנדב הזמין הראשון". זהו כפתור ההתקשרות.

באייפון יש כפתור נוסף למטה שמפעיל סיוע ממוקדי שרות של חברות עסקיות השותפות למיזם.

כפתור נוסף הוא "הגדרות". במסך ההגדרות ניתן לבחור את השפות שבהן נרצה לקבל סיוע.

דגשים מיוחדים

יש לדייק ברישום ולפתוח פרופיל – אדם עם עיוורון או מתנדב רואה. הרישום מתבצע באמצעות טלפון חכם, וכתובת דוא"ל פעילה, כולל אימות לכתובת. חשוב לתת הרשאה לטלפון ומצלמה.

חשוב לבחור 2 שפות (ראשית ומשנית) לקבלה / מתן הסיוע. צילום הוידאו האחורי בלבד של הפונה. המתנדב אינו מצולם ונשמרת האנונימיות שלו. במידה ומתנתקת השיחה אי אפשר לחזור אל המתנדב איתו שוחחת.

יש תמיכה באמצעות פנייה בדואר אלקטרוני.