מהי מטרת האפליקציה?

מאפשרת התמצאות, הכוונה למציאת דרך, וסיוע בבניינים ומחוצה להם.  
ההכוונה הקולית ניתנת באמצעות ‘שלט-קולי’ (רמקול חכם המופעל על ידי האפליקציה) או באמצעות הטלפון החכם של המשתמש.  
בעתיד: מערכת לסיוע בתחבורה הציבורית, המאפשרת לנהג האוטובוס לקבל התראה שאדם הזקוק לסיוע ממתין לו בתחנה (כיום עובדת במספר קוים מצומצם). 

מהם שימושי האפליקציה?

המערכת מאפשרת לאדם עם לקות ראייה או עיוורון לקבל בזמן אמת מידע והנחיות ניווט קוליים במקומות ציבוריים שבהם היא נתמכת.כמו כן, מאפשרת המערכת קריאה לקבלת סיוע ע”י יצירת קשר טלפוני עם נציג המקום.

ישום נוסף : קבלת מידע בזמן אמת בתחבורה הציבורית (אוטובוסים ורכבות): תחנות סביב המשתמש, המרחק אליהן והכיוון, אילו קווים מגיעים וכיוון נסיעתם, זמן ההגעה הקרוב, וניווט לתחנה הרצויה.  
ישום נוסף למי שמתקין בדלת שער הבית או המשרד: פתיחה אוטומטית של דלת אינטרקום או שער – ללא צורך ללחוץ על כפתור באפליקציה. 

המערכת אמורה להיות משולבת בהדרגה בתחבורה הציבורית, כך שהמשתמש יקבל חיווי אודות קווי האוטובוס העוצרים בתחנה שבה הוא נמצא. המשתמש יבחר בקו המבוקש, ונהג האוטובוס יקבל התראה על הימצאותו של נוסע עם עיוורון בתחנה (כרגע בשלב יישום מצומצם בכמה קווים).

דוגמאות לשימוש

דוגמה 1: אני מגיע לקרבת סניף הבנק שלי, והשלט-הקולי שמעל הדלת משמיע צליל, כך שאני יכול למצוא את הדלת בקלות.

דוגמה 2: אני מגיע לקופת חולים לביקור אצל רופא , אם יש מערכת במקום אקבל הודעה על כך ואוכל להתנייד במקום ללא עזרה. לבית המרקחת, למזכירות, לשירותים וכדומה.  

דוגמה 3: אני רוצה לנסוע באוטובוס – אני פותח את האפליקציה ומקבל מידע על התחנות הממוקמות קרוב אלי, הקוים המגיעים אליהם וכיוון הנסיעה של הקו, זמן ההגעה הצפוי, ובלחיצת כפתור אני מתחבר לניווט לתחנה הרצויה. 

דוגמא 4: בעת המתנה לאוטובוס, המשתמש יקבל חיווי על הקווים העוצרים בתחנה, והנהג יקבל הודעה שיש אדם שאולי זקוק לעזרה בתחנה.

יתרונות מול חסרונות

יתרונות:
האפשרות להתנהל במקום לא מוכר ללא עזרה מהווה יתרון חשוב בניידות ובהתמצאות באופן עצמאי.
האפליקציה קלה לשימוש וניתנת בחינם למשתמש.

כמו כן, האפשרות לשמוע צליל או הכוונה מהרמקול שב’שלט-הקולי’ – מאפשרת מציאת מקום מדויק כדלת של מבנה, ומאפשרת נקודת מוצא מדויקת כך שההוראות הכוונה (מספר צעדים לנקודת עניין הבאה בתוך המבנה למשל), הן הנכונות והמדויקות ביותר.  
בנוסף, גם אנשים ללא טלפון-חכם, יכולים לתפעל את השלט-הקולי, באמצעות שלט-אישי בצורת צמיד. 

חסרונות:
כל גורם המעוניין בהנגשת מקום ע”י המערכת, נדרש לרכוש את יחידת הבסיס.

האם האפליקציה ייעודית ללקות ראייה?

כן

מחיר

חינם עבור המשתמש

תיאור מסך

בחלק העליון יש כפתור “מכשירים נוספים” ולחיצה עליו תציג נקודות תמיכה באזור ואפשרות ניווט אליהן 
סמל מיקום בפינה עליונה של המסך נותנת מיקום נוכחי שלי (או על ידי שקשור הטלפון)
רוב המסך מכיל ארבעה כפתורים גדולים הממוספרים מלמעלה עם כיוון השעון מ 1 עד 4
בישום הרגיל של הכוונה קולית למציאת דרך, לחיצים 1-3 נותנים הנחיות קוליות שונות, כאשר 1 זו ההודעה הראשית (ההודעה הראשית אף מושמעת באופן אוטומטי, אלא אם המשתמש בחר אחרת): 
כפתור 1: משמיע את ההודעה הקולית הראשית (למשל: הגעת לבניין מנהל עסקים במכללת הלל. לקבלת הנחיה, עמוד בצמוד לשלט הקולי כשפניך פונים אליו. להנחיות נוספות לחץ “2”.  
כפתור 2: לפניך דלת משיכה. לאחריה: למזכירות – לך 7 צעדים קדימה. למדרגות  לך 5 צעדים ימינה. לשירותים לך 7 צעדים שמאלה.  לפרטים נוספים לחץ “3”  
כפתור 3: המדרגות מובילות לקומה השנייה, בה ממוקמים חדרי ההרצאות.  
לחיץ 4: משמש לקבלת סיוע או שירות נוסף: חיוג לנותן השירות במקום לקבלת סיוע, מעבר לדף מידע של המקום ברשת, דיווח לסטפ-היר על תקלה וכדומה. 

בישום לתחבורה הציבורית אותם לחיצים משמשים לפעולות שונות. 

בחלק התחתון של המסך לחיץ “מה סביבי?” : בלחיצה עליו ניתן לסובב את הטלפון לכיוונים שונים, ולקבל מידע על נקודות עניין בסביבה הרחוקה יותר (כמו “מרכז מסחרי במרחק 20 מטר לכיוון זה”). 
בחלק התחתון של המסך כפתור “תחבורה ציבורית” – ובו המידע על התחנות סביב המשתמש, הקוים וזמני ההגעה, ואפשרות ניווט לתחנה. 

כפתור התפריט למעלה מצד שמאל יציג בין השאר הגדרות הקשורות לגודל הטקסט, התראות, שימוש בקול וברטט.

יצרן ו/או מפיץ

חברת “מהלב”
כתובת להורדה עבור IOS :
https://apps.apple.com/us/app/step-hear/id959436318
כתובת להורדה עבור אנדרואיד :
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nanhe.bluetooth.client.activity&hl=iw

האם קיימת תמיכה בשימוש?

החברה המפתחת ומתפעלת הינה ישראלית ונותנת תמיכה טובה מאוד.
קיימת אפשרות לתמיכה מתוך האפליקציה, תחת לחיץ “4”, כפתור צור קשר שממנו ניתן לשלוח דואר לחברה לקבלת תמיכה .יש גם אפשרות ליצור קשר טלפוני עם החברה.

מערכת הפעלה נתמכת

iOS – גרסה 9.3 ומעלה
Android – גרסה 6.0 ומעלה

קלות השימוש ומיומנות נדרשת

קלה לשימוש. נדרשת הדרכה בעת שימוש ראשוני.

(עבור מי שלא משתמש בסמארטפון – ניתן להפעיל את השלטים הקוליים בעזרת שלט-אישי בצורת צמיד) 

לשים לב/ אזהרות/ דגשים מיוחדים

בעת השימוש באפליקציות ניווט והנחייה יש לשים לב ולתרגל היטב בעזרת מדריך